----------------------
بخش اول ـ ثبت نام در نمایشگاه و پرداخت هزینه اجاره بهاء غرفه
1. متقاضیان ثبت نام در نمایشگاه می باید فرم درخواست مشارکت را تکمیل و مهر شده در سایت ثبت نام آپلود نمایند.
2. برگزار کننده در پذیرش درخواستها اختیار تام دارد.
3. شرکت کنندگان باید کل هزینه مشارکت را بر اساس فضای مورد درخواست به هنگام تایید ثبت نام به شماره حساب اعلام شده پرداخت و رسید آنرا به همراه فرم های درخواست مشارکت به برگزار کننده تحویل نمایند.
4. لطفاً قبل از تایید مشارکت از سوی برگزار کننده نسبت به واریز وجوه اقدام ننمایید. واریز وجه ثبت نام قبل از تایید برگزار کننده هیچگونه حقی را برای واریز کننده ایجاد نمی کند.
5. کیفیت حضور، سابقه حضور ، نوع زمینه فعالیت (تولیدی، بازرگانی) ، برند و محصولات ارائه شده در غرفه ، تکمیل دقیق فرم ها ، واریز وجه و... در تخصیص مکان مناسبتر لحاظ خواهد شد.
6. مطالب مندرج در فرم های ثبت نام از سوی متقاضی ، ملاک اقدامات بعدی قرار می گیرد لذا درخواست اعمال هرگونه تغییری در مندرجات فرم ثبت نام یا سایر فرمها، تنها بصورت مکتوب توسط شرکت کننده امکانپذیر خواهد بود.

بخش دوم ـ ضوابط مربوط به عرضه و نمایش کالاهای نمایشگاهی
7. شرکت کنندگان تنها مجاز به عرضه آن دسته از کالاهایی می باشند که در چارچوب موضوع نمایشگاه قرار دارد. در صورت تولید چند نوع محصول توسط یک واحد تولیدی و یا ورود چند نوع کالا توسط یک واحد بازرگانی، صرفاً نمایش کالاهای مرتبط با موضوع نمایشگاه مجاز بوده و ارائه سایر اقلام ممنوع می باشد.
8. کالاها و محصولات مورد عرضه در نمایشگاه باید از کیفیت بالا و مناسب ارائه در یک نمایشگاه بین المللی برخوردار بوده به گونه ای که در صورت حضور شرکتهای خارجی قابلیت مقایسه با نمونه های مشابه خارجی را داشته باشند.
9. فروش مستقیم کالاها در محل غرفه و در ایام برپایی نمایشگاه ممنوع می باشد. غرفه داران محترم تنها مجاز به بازاریابی کالا یا خدمات خود در محل نمایشگاه و تحویل آنها در محل فروشگاه یا شرکت خود می باشند.
10. کالاهای عرضه شده در نمایشگاه با شعائر اسلامی مغایرت نداشته باشند.
11. نمایش اقلام تبلیغاتی مانند پوستر، بروشور، کاتالوگ، عکس، فیلم و . . . مربوط به کالاهای خارجی که در آنها از تصاویر مغایر با شعائر اسلامی استفاده شده است در محل غرفه ممنوع می باشد.

بخش سوم ـ ضوابط و نحوه محاسبه هزینه ارزی یا ریالی غرفه های نمایشگاهی
12. نمایش کالا با برند یا نام ایرانی، توسط واحدهای تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری و گواهی فعالیت صنعتی، کارت شناسایی کارگاه معتبر و یا واحد تولیدی صنفی دارای پروانه صنفی تولیدی که در داخل و یا مناطق آزاد تجاری و یا ویژه اقتصادی تولید و ارائه می گردند، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشند.
13. کلیه هزینه های مربوط به رزرو غرفه ی شرکت های خارجی که به صورت مستقیم در نمایشگاه مشارکت
می نمایند، به صورت ارزی محاسبه می شود.
14. نمایش کالا با برند یا نام ایرانی که در داخل تولید و تحت لیسانس و یا محصول مشترک کشورهای خارجی معرفی می گردد، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
15. نمایش کالا با برند خارجی که بر اساس سرمایه گذاری مشترک شرکت¬های ایرانی و خارجی در ایران تولید و دارای مجوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی و مصوبه هیات دولت باشد، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
16. تبلیغ کالا و خدمات با برند یا نام خارجی در غرفه( داخل سالن) به صورت درج نام شرکت خارجی ، پرچم کشور تولیدکننده، آرم یا لوگوی شرکت خارجی در سر درب یا داخل غرفه و با استفاده از هر ابزار تبلیغاتی مشمول پرداخت هزینه به صورت ارزی می باشد.
17. تبلیغ کالا و خدمات با برند یا نام خارجی در خارج از سالن (فضای باز) به صورت درج نام شرکت خارجی ، پرچم کشور تولیدکننده، آرم یا لوگوی شرکت خارجی در سر درب یا داخل غرفه و با استفاده از هر ابزار تبلیغاتی مشمول پرداخت هزینه به صورت 20 درصد ارزی و 80 درصد ریالی می باشد
18. نمایش نمونه کالای خارجی به منظور مقایسه با کالای داخل، توسط واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع ذیربط، در صورت تجمیع نمونه در حداقل فضا ( به تناسب نوع و ابعاد نمونه) و عدم اقدام به بازاریابی، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
19. در صورتي كه جهت معرفي كالا يا نوع فعاليت شركت توليدي داخلي ، نياز به استفاده از ماشين آلات يا دستگاه خاص خارجي صرفاً بعنوان ابزار كار وجود داشته باشد و هدف تبليغ مارك شركت خارجي نباشد ، هزينه مشاركت ريالي محاسبه ميشود .
20. معرفی خلاقیت¬های فنی، نرم افزاری (اتوماسیون) در صورت عدم تبلیغ شرکت¬های خارجی ( به صورت پوستر، بروشور، کالا و ...) مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
21. مشارکت اتاق¬های مشترک بازرگانی ایران و سایر کشورها و همچنین سفارت خانه های کشورها صرفاً بدون ارائه کالا، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
22. مشارکت شرکت¬های عرضه کننده خدمات مشاوره ای، پیمان کاری طرح و اجرا، طراحی سیستم و موارد مشابه صرفاً بدون ارائه کالا و یا هرگونه تبلیغ برند خارجی، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
23. مشارکت آژانس¬های مسافرتی و گردشگری در صورت عدم تبلیغ نمایندگی خارجی، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
24. مشارکت نشریات داخلی اعم از روزنامه، مجله، بولتن، ویژه نامه، آگهی نامه و ... که با تبلیغ توامان شرکت¬های داخلی و خارجی منتشر می گردند، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
25. معرفی خدمات پس از فروش کالاهای خارجی در جهت رفاه مصرف کننده توسط نمایندگان مجاز داخلی (با ارائه پروانه صنفی و معرفی نامه کتبی از شرکت مربوطه) و با رعایت عدم ارائه کالا و قطعات منفصله، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
26. محصولات خارجی وارد شده در کشور به صورت فله که پس از بسته بندی و مخلوط با کالای ایرانی ( با هر نام یا برند ایرانی و با درج یا عدم درج تحت لیسانس) توسط مشارکت کننده داخلی به نمایش گذاشته می شود، به میزان فضای اشغال شده، مشمول پرداخت هزینه به صورت ریالی می باشد.
27. نمایش کالای تولید داخل که با برند خارجی(به استثنا موارد بند 4) تبلیغ گردد، مشمول پرداخت هزینه به صورت 20 درصد ارزی و 80 درصد ریالی می باشد.
28. تخصیص فضا به نمایندگی های بازاریابی و فروش نمایشگاه¬های خارجی، در صورت ارائه تفاهم نامه با مجری داخلی، مشمول پرداخت هزینه به صورت 30 درصد ارزی و 70 درصد ریالی می باشد. در غیر اینصورت مشمول پرداخت هزینه به صورت 100 درصد ارزی خواهد بود. چنانچه نمایندگی بازاریابی و فروش نمایشگاههای خارجی طی تفاهم نامه ای با مجری داخلی، قصد همکاری به صورت تهاتر را داشته باشد ، مطابق با شرایط تهاتر اقدام
می گردد.
29. شرکت های تولیدی بازرگانی ایرانی که به منظور تولید و نمایش کالای تولید داخل و نیز کالای خارجی در نمایشگاه مشارکت دارند می بایستی کالا یا خدمات مربوط به بخش خارجی را در فضایی کاملا متمایز و در متراژ تفکیک شده(با ابعاد استاندارد) از بخش داخلی و با رعایت حداقل متراژ(12 متر) عرضه نمایند. در غیر اینصورت کل فضای غرفه به صورت ارزی محاسبه خواهد شد.
30. تبليغ نمایندگی انحصاری و رسمي شركت هاي خارجي به هرصورت مشمول پرداخت هزينه ها به صورت ارزي مي باشد.ضمناً شركت هايي كه نمايندگي انحصاري يك يا چند شركت خارجي را عهده دار مي باشند بايد گواهي نمايندگي خود را كه به تأييد شركت خارجي اصلي رسيده است به هنگام ثبت نام به برگزاركننده ارائه دهند، در غير اينصورت و در صورت ارائه همان كالا توسط شركت هاي ديگر اعتراضي از سوي شركت نماينده پذيرفته نخواهد بود و برگزار کننده در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
31. تعرفه های ارزی به صورت یورو محاسبه و دریافت می شود.
32. كليه شرکت كنندگاني كه با اطلاع از مقررات ذكر شده فوق در بخش داخلي شركت نموده و هزينه غرفه خود را به صورت ريالي يا ارزي ـ ريالي پرداخت مي نمايند ملزم به تكميل و مهر و امضاء تعهدنامه ارزي مي باشند.
33. باتوجه به اينكه ضوابط مشارکت ارزي و ريالي شركت كنندگان محترم در اين مقررات به تفصیل ذكر شده است، عدم رعايت آنها سلب مسئولیت از مشارکت کننده نبوده و ادعای عدم آگاهی از مقررات به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
34. پس از افتتاح نمایشگاه نماینده تام الاختیار بخش خارجی و بین الملل شرکت نمایشگاههای اصفهان نسبت به بازدید از کلیه غرفه ها اقدام و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب طی صورتجلسه تنظیمی اعلام و مشارکت کننده موظف به پرداخت وجه مربوطه بصورت ارزی می باشد. بدیهی است نظارت بر عملکرد غرفه در طول دوره برگزاری استمرار خواهد داشت.

بخش چهارم ـ ضوابط انصراف از مشارکت و یا کاهش فضای رزرو شده
35. کاهش متراژ یا انصراف از مشارکت تا حداکثر 60 روز قبل از افتتاح نمایشگاه پس بررسی ستاد اعلام می گردد (درخواست میبایستی کتبی و با اخذ رسید از ستاد برگزاری باشد.)
36. کاهش متراژ یا انصراف از مشارکت در فاصله کمتر از 45 روز پذیرفته نشده و هیچ وجهی عودت نخواهد گردید لیکن ستاد برگزاری در صورت صلاحدید نسبت به واگذاری محل غرفه به سایر متقاضیان اقدام خواهد نمود.
37. در فاصله زمانی کمتر از 45روز تا زمان افتتاح، به هیچوجه درخواست انصراف پذیرفته نخواهد بود و در صورت عدم استفاده از غرفه تخصیص یافته در نمایشگاه هیچگونه وجهی مسترد نشده و برگزار کننده مجاز میباشد غرفه مربوطه را در صورت عدم استفاده متقاضی اولیه به سایرین واگذار نماید. لذا از شرکت کنندگان محترم تقاضا دارد قبل از ثبت نام تمامی جوانب و شرایط کاری خود را به درستی سنجیده و پس از حصول اطمینان از امکانات و مقدورات خود نسبت به مشارکت در نمایشگاه اقدام نمایند تا از بروز مسائلی که بر روند اجرایی نمایشگاه بویژه در روزهای نزدیک به افتتاح آن، تاثیر منفی باقی می گذارد جلوگیری شود.